Nyomdász Blog

Nyomdász vagyok és erről akarok írni, még minden másról

HTML

Friss topikok

  • arvisura: Kutyakomédia folyik itt a javából. Gyurcsány háza előtt már talált egy árva gyermeket, de éhers pr... (2009.04.05. 21:44) Internacionálé
  • GOJOO: Ha én teszem azt egy Magyarországi leányvállalattal rendelkező Bank tulajdonosa lennék, és azt olv... (2009.03.08. 03:27) Orbán beszéd

2009.03.24. 20:13 Kotto

Ma vehettem volna egy nyomdát

Ahogy a cím is mutatja, volt egy hapsi nálam és gyakorlatilag szőröstűl-bőröstűl vehettem volna egy kisebb nyomdát. Na most az összeg megdöbentő: 7mió Ft.

A probléma az, hogy még ennyi pénzt se akarunk, tudunk áldozni erre célra. Ez az alulfinanszírozott hazai vállalatok tipikus esete, hogy még piacot se tudnak venni maguknak, mert nincs pénzük.

A bankok csak EUR vagy Ft kölcsönt adnak. CHF nincs. Az EUR az ismert árfolyamkockázat miatt nem jön szóba. (Szerintem lehetséges olyan verzió, hogya az EUR karácsonykor ca. 370 Ft körül lesz). A Ft kamat 9.5% BUBOR plusz ca. 5% marge=14.5%. Lassan eljön az idő, mint 1992 körül, amikor 28% volt a Ft kölcsön.

Amúgy meg bárki, bármikor vehet egy nyomdát. Én tudok 20 db-ot, ami eladó

Szólj hozzá!


A bejegyzés trackback címe:

https://nyomdasz.blog.hu/api/trackback/id/tr491023276

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása